I min undervisning fokuserer jeg på at opbygge et brugbart redskab igennem bassen. Et redskab som eleven gradvist kan dygtiggøre sig indenfor igennem leg og øvning og derfra bevæge sig ud i alverdens musikalske hjørner, alt afhængigt af hvilken musik/genre/type musik eleven interesserer sig for eller har lyst til at lære.
Måden jeg underviser i bas på hænger tæt sammen med faget Lydspor. Med dette fag skaber jeg på Ballerup Musik & Kulturskole sammen med eleverne kreative platforme for procestænkning, idéudvikling, samarbejde på tværs og iværksætteri.
Vi arbejder med at udvikle og overføre de faglige, kreative og personlige egenskaber, vi opbygger i musikkens verden, til vores liv uden for musikken, så de bliver relevante, uanset om man senere bliver musiker, fodboldspiller, jurist eller brandmand.
Vi møder og aktiverer elevernes personlige idéer ved at inddrage deres eget liv og hverdag uden for musikken i Lydspor, f.eks. fra fritidsinteresser som foldbold, gaming, spejder, rollespil, ridning, etc.
Lydspor handler således grundlæggende om kreativitet og iværksætteri og idéen om at udveksle, dele og at flytte inspiration, viden og drive fra én interesse eller hobby til en anden ved hjælp af kreativ procestænkning.