Da vi mennesker er forskellige og vores tilgange til musik også er, bliver en musiktime formet ud af elevens personlige forståelsesramme. Jeg vejleder, viser og hjælper; vi spiller sammen på vores tværfløjter, vi spiller ekko, vi imiterer, vi gentager, vi spiller rytme- og skalaspil. Jeg understøtter den harmoniske fornemmelse og flowet i musikken med klaverakkompagnement, så snart eleven er klar til at spille sin melodi selv. Jeg anvender ”Music Mind Games”, til at tydeliggøre musikkens væsen og struktur, for især de yngste elever.

Undervisningsmaterialer tilpasses elevens alder, niveau og lyst. Vi spiller et repertoire, der strækker sig over ca. femhundrede år, både klassisk, folkemusik, jazz og pop. Alle melodier kan lyde godt på en tværfløjte, så det er bare om at komme i gang.
Hvis man gennem en årrække bliver rigtig dygtig på tværfløjten, kan man indstilles til musikskolens særlige talentlinje og modtage ekstra undervisning.
Mit særlige fokus er det klassiske fløjterepertoire med tonedannelse og fraseringsteknikker fra den franske skole. Tekniske færdigheder og musikalsk bevidsthed opbygger vi sammen gennem gode melodier og klassiske fingrer-, vejrstrækning- og blæseøvelser.
Sammenspil: Tværfløjtespillere kan være med i mange forskellige orkestre, både de mindre grupper og store orkestre. Det giver en god social platform at komme på musikskolen for at være med i sammenspil. Tværfløjteeleverne møder også hinanden et par gange om året og spiller sammen til workshops og koncerter af forskellig art. Det giver råstyrke på instrumentfærdigheder, når man spiller sammen med andre. Man lærer at lytte, give plads og selv spille ind: lidt som en god samtale alle er med i.
Jeg er uddannet på Det Kongelige Danske Musikkonservatorium i 2002 med diplomeksamen fra orkesterlinjen med hovedfaget: tværfløjte. Efterfølgende læste jeg en årrække teoretisk pædagogik og musikvidenskab ved Københavns Universitet.
Jeg har arbejdet i musikskoler siden 1996 og underviser børn, unge og voksne på alle niveauer i tværfløjte. Derudover underviser jeg i sammenspil; begyndersammenspil for de yngste tværfløjter. ”Fløjtekvintetten”, ”Træblæserkammermusik” og orkesterkonstellationer mellem blæsere, guitarister og strygere- for dem som har spillet flere år.